Všeobecné obchodné podmienky online rozhrania www.centrumkariery.sk

I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov

  1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj "VOP") sa riadia právne vzťahy medzi: Mgr. Anita Čoltková, s miestom podnikania: Popročská 314/20, 044 23 Jasov, IČO: 42099269, zapísanou v živnostenskom registri Okresného úradu Košice - okolie, č. živnostenského registra: 830-15550, DIČ: 1048461799 (ďalej tiež ako "Obchodník") a každou osobou, ktorá je Kupujúcim digitálneho plnenia alebo služieb ponúkaných Obchodníkom prostredníctvom online rozhrania Obchodníka.
  2. Kontakt na Obchodníka je: email: info@centrumkariery.sk, karierovykouc@gmail.com, telefónne číslo: +421 917 873 664.
  3. Obchodník je súčasne prevádzkovateľom online rozhrania prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.centrumkariery.sk (ďalej aj "Internetový obchod" alebo "Online rozhranie"). Online rozhraním sa vo všeobecnosti rozumie akýkoľvek softvér vrátane webového sídla alebo časti webového sídla alebo aplikácie, prevádzkovaný obchodníkom alebo v jeho mene, a ktorý slúži ako prostriedok umožňujúci prístup spotrebiteľov k jeho tovaru alebo službám.
  4. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá si prostredníctvom online rozhrania Obchodníka a spôsobom uvedeným v týchto VOP objednala služby Obchodníka alebo digitálne plnenie, a ktorej bolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky zo strany Obchodníka.
  5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
  6. Službou sa rozumie akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je Obchodníkom ponúkaný alebo poskytovaný Kupujúcemu (napr. poradenstvo, konzultácie, školenia a i.).
  7. Digitálnym plnením je digitálny obsah alebo digitálna služba, pričom digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme (napr. e-booky, e-kurzy a i.).
  8. Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie zmluva o poskytnutí služby, spotrebiteľská zmluva o poskytnutí služby ako aj zmluva s digitálnym plnením.
  9. Zmluvou o poskytnutí služby sa rozumie zmluva, ktorou sa Obchodník zaväzuje poskytnúť Kupujúcemu službu a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť dohodnutú cenu za túto službu, za predpokladu, že nejde o spotrebiteľskú zmluvu o poskytnutí služby.
  10. Spotrebiteľskou zmluvou o poskytnutí služby je zmluva podľa bodu 9 tohto článku za predpokladu, že Kupujúcim je spotrebiteľ.
  11. Zmluvou s digitálnym plnením je každá spotrebiteľská zmluva, ktorou sa Obchodník zaväzuje dodať digitálny obsah alebo digitálnu službu, a spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť cenu, alebo poskytuje alebo sa zaväzuje poskytnúť Obchodníkovi svoje osobné údaje.
  12. Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Košiciach pre Košický kraj

Vrátna 3

P. O. BOX A-35

040 65 Košice 1

tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55

Podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

II. Objednávka služieb alebo digitálneho plnenia – uzatvorenie zmluvy

  1. Návrhom na uzatvorenie Zmluvy zo strany Kupujúceho (v prípade uzatvárania zmluvy cez online rozhranie Obchodníka) je objednávka služby alebo digitálneho obsahu, realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v online rozhraní Obchodníka. K akceptácii takejto objednávky digitálneho plnenia alebo služby zo strany Obchodníka, a teda k uzatvoreniu Zmluvy dochádza na základe elektronického potvrdenia o akceptácii objednávky zo strany Obchodníka zaslaného alebo oznámeného Kupujúcemu, po prijatí objednávky.
  2. Návrhom na uzatvorenie zmluvy v prípade uzatvárania zmluvy cez prostriedky emailovej komunikácie (teda nie cez online rozhranie obchodníka) ako aj v prípade služieb, ktorých cena nie je uvedená v online rozhraní obchodníka, je email Obchodníka obsahujúci cenovú ponuku a ďalšie okolnosti poskytnutia služby, ktorý Obchodník zašle Kupujúcemu bezplatne, na základe jeho elektronického dopytu. K akceptácii takéhoto návrhu zo strany Kupujúceho a teda k uzatvoreniu Zmluvy dochádza na základe elektronickej odpovede (email) Kupujúceho na Obchodníkom zaslanú cenovú ponuku, v ktorej Kupujúci jednoznačne písomne vyjadrí, že návrh prijíma a z ktorého je bezpochyby zrejmý jeho úmysel byť viazaný Zmluvou za podmienok oznámených mu Obchodníkom v zaslanej cenovej ponuke.
  3. V prípade uzatvorenia zmluvy, predmetom ktorej je dodanie služby, je Kupujúci po uzatvorení zmluvy, povinný zvoliť si termín poskytnutia objednanej služby. Učiniť tak môže najneskôr v lehote na poskytnutie objednanej služby, ktorá je 6 mesiacov odo dňa úhrady ceny služby, a to prostredníctvom rezervačného systému dostupného na reservio.com, resp. cez online rozhranie Obchodníka, alebo emailom, zaslaným na elektronickú adresu Obchodníka. Nezvolenie si termínu poskytnutia služby Kupujúcim v lehote na poskytnutie služby podľa tohto bodu VOP znemožňuje Obchodníkovi službu poskytnúť, a preto márnym uplynutím tejto lehoty Zmluva zaniká, pričom sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
  4. Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, a teda nie je povinný akceptovať objednávku Kupujúceho. Obchodník nie je povinný učiniť návrh Kupujúcemu na uzatvorenie zmluvy.
  5. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a pokiaľ nie je v týchto VOP uvedené inak, zaniká splnením záväzkov Obchodníka a Kupujúceho.
  6. Zmluva môže zaniknúť aj márnym uplynutím lehoty na poskytnutie služby, dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
  7. Kupujúcemu sú ešte pred uzatvorením Zmluvy oznámené, prostredníctvom online rozhrania Obchodníka alebo prostredníctvom emailu Obchodníka na základe dopytu Kupujúceho, všetky vlastnosti digitálneho obsahu alebo služby, ktoré sú predmetom objednávky kupujúceho.

III. Cena a platobné podmienky

  1. Predajná cena digitálneho plnenia alebo služieb objednaných prostredníctvom online rozhrania (ďalej len "cena"), je uvedená samostatne pre každé digitálne plnenie alebo službu a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim. Uvedená cena je konečná, vrátane všetkých daní v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky.
  2. K predajnej cene môžu byť účtované poplatky za platbu podľa čl. IV. týchto VOP. So všetkými dodatočnými poplatkami je Kupujúci oboznámený prostredníctvom online rozhrania obchodníka ešte pred uzatvorením Zmluvy.
  3. Základným platidlom je mena euro.

IV. Spôsoby platby

  1. Za digitálne plnenie alebo služby v online rozhraní Obchodníka môže Kupujúci platiť týmto spôsobom:  Platba bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka (na základe vystavenej faktúry) - spoplatnená sumou 0,- EUR
  2. Spôsob platby si zvolí Kupujúci sám a to v rámci vypĺňania objednávky, pričom mu zároveň bude oznámená cena za ním zvolený spôsob platby, v súlade s bodom 1 tohto článku, prípadne mu bude oznámená skutočnosť, že ním zvolený spôsob platby nie je osobitne spoplatnený.
  3. Obchodník je oprávnený požadovať úhradu ceny za službu alebo digitálne plnenie ihneď po uzatvorení zmluvy.

V. Dodanie služieb a digitálneho plnenia

  1. Obchodník je povinný dodať objednanú službu alebo digitálne plnenie v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke.                                                                                                                          Dodanie služby
  2. Služby Obchodník poskytuje osobne, vo forme prezenčnej v priestoroch Kupujúceho alebo online, prostredníctvom voľne prístupných počítačových programov umožňujúcich živý a obojsmerný prenos obrazu a zvuku.                          
  3. Kupujúci je prostredníctvom online rozhrania Obchodníka informovaný o spôsobe poskytovania konkrétnej služby ešte pred uzatvorením Zmluvy. V prípade služieb poskytovaných online, sú v  online rozhraní obchodníka uvedené informácie o programoch tretích osôb, cez ktoré Obchodníka svoje služby poskytuje, ako aj technické požiadavky na záujemcu-kupujúceho, ktoré musí spĺňať na to, aby mu bolo možné objednanú službu poskytnúť (najmä internetové pripojenie, internetový prehliadač a i.).
  4. V prípade, že sa služba poskytuje online, sú prístupové údaje potrebné na prístup a využitie programu (internetový odkaz), prostredníctvom ktorého sa služba poskytuje, zaslané a oznámené Kupujúcemu spolu s potvrdením jeho objednávky po tom, čo si zvolil termín poskytnutia služby podľa bodu 3 článku II. týchto VOP.
  5. Služby poskytované prezenčne nie je možné objednať prostredníctvom elektronického formulára. Tieto sa poskytujú na základe Zmluvy uzatvorenej spôsobom podľa bodu 2. čl. II týchto VOP, a teda dopytu Kupujúceho so špecifikáciou jeho požiadaviek, na základe ktorej Obchodník zašle cenovú ponuku (návrh na uzatvorenie Zmluvy) so všetkými okolnosťami a vlastnosťami poskytovanej služby a následnej akceptácie tohto návrhu Kupujúcim. Takúto službu následne Obchodník Kupujúcemu dodá za podmienok obsiahnutých v jeho návrhu na uzatvorenie zmluvy (cenovej ponuke), ktorú Kupujúci akceptoval.
  6. Kupujúci sa zaväzuje pri dodaní služby poskytnúť potrebnú súčinnosť. Kupujúci odoslaním objednávky tiež vyhlasuje, že si je vedomý toho, že na poskytnutie konkrétnej služby Obchodníkom môže byť potrebné, aby využil bezplatné počítačové programy tretích osôb o čom bude Kupujúci informovaný ešte pred odoslaním objednávky z jeho strany.
  7. Kupujúci je povinný pred dodaním služby uhradiť cenu služby. Kupujúci je uzrozumený s tým, že ak cenu za objednanú službu neuhradí tak, aby bola pripísaná na účet Obchodníka najneskôr do termínu zvoleného na poskytnutie služby, Obchodník nie je povinný službu poskytnúť a je oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
  8. Po úspešnej objednávke konkrétnej služby vrátane zvolenia si termínu jej poskytnutia, úhrade celej ceny služby a jej akceptácii zo strany Obchodníka (tj. po uzatvorení Zmluvy), je Kupujúci oprávnený službu v dohodnutom rozsahu a v dohodnutý dátum a čas a na dohodnutom mieste využiť.
  9. Kupujúci je povinný: a) nezúčastniť sa poskytovania služby v stave pod vplyvom omamných alebo psychotropných látok, b) svojím správaním nerušiť ostatných účastníkov poskytovanej služby, ak sa služba poskytuje súčasne viacerým osobám, c) pri poskytovaní služby poskytnúť Obchodníkovi potrebnú súčinnosť a konať podľa jeho pokynov, d) nevystupovať voči Obchodníkovi alebo ostatným účastníkom služby hrubo, urážlivo alebo agresívne, e) z priebehu poskytovania služby nevyhotovovať bez písomného súhlasu Obchodníka žiadne obrazové, zvukové, alebo obrazovo-zvukové záznamy a ich rozmnoženiny.
  10. V prípade porušenia akejkoľvek povinnosti Kupujúceho uvedenej v tomto článku VOP, je    Obchodník oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s Kupujúcim a je oprávnený Kupujúceho vykázať z priestorov alebo prostredia, v ktorých je služba poskytovaná.                                  
  11. Obchodník je oprávnený zmeniť termín poskytnutia služby, ak z objektívnych dôvodov nemôže poskytnúť objednanú službu v dohodnutom termíne (vyššia moc, nepredvídané udalosti, práceneschopnosť a pod.). V takom prípade Obchodník umožní Kupujúcemu voľbu nového termínu poskytnutia služby alebo ho s predchádzajúcim súhlasom Kupujúceho Obchodník určí sám. Ak Kupujúci nesúhlasí s poskytnutím služby v novom termíne, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
  12. Kupujúci berie na vedomie, že ním zvolený a Obchodníkom potvrdený termín poskytnutia služby je záväzný. Ak sa kupujúci z dôvodov, ktoré nie sú na strane Obchodníka, nedostaví alebo nepripojí v dohodnutom termíne na poskytnutie služby, pričom Obchodník bol v tomto čase službu pripravený poskytnúť, Kupujúci nemá nárok na vrátenie už zaplatenej ceny služby alebo na náhradný termín poskytnutia služby a služba sa považuje za poskytnutú.
  13. V prípade záujmu Kupujúceho o zmenu dohodnutého termínu poskytnutia služby, môže tento svoj záujem oznámiť Obchodníkovi telefonicky alebo písomne na jeho elektronickej adrese najneskôr 24 hodín pred pôvodne dohodnutým termínom poskytnutia služby. Obchodník nie je povinný nový návrh termínu poskytnutia služby akceptovať, avšak v takom prípade vráti Kupujúcemu už zaplatenú cenu služby, čím Zmluva zanikne. 
  14. Služba bude zo strany Obchodníka dodaná najneskôr do šiestich (6) mesiacov odo dňa uzatvorenia zmluvy a úhrady ceny za službu s tým, že konkrétny dátum poskytnutia služby bude určený vzájomnou dohodou strán.                                                                                                                                                                                        Dodanie digitálneho obsahu (e-booky, e-kurzy)
  15. Digitálny obsah je zo strany Obchodníka Kupujúcemu dodaný najneskôr v lehote dvoch (2) pracovných dní odo dňa uzatvorenia zmluvy a pripísaní úhrady ceny na účet Obchodníka.      
  16. Digitálny obsah dodáva Obchodník Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty (email) a to tak, že objednaný digitálny obsah Obchodník zašle Kupujúcemu v stanovenej lehote na jeho elektronickú adresu (email), ktorú uviedol v objednávkovom formulári alebo emailovej objednávke.
  17. Digitálny obsah je dodávaný v podobe súboru "PDF".

VI. Odstúpenie kupujúceho od zmluvy bez uvedenia dôvodu

  1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je dodanie služby alebo digitálneho obsahu. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený v online rozhraní Obchodníka.
  3. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
  4. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
  5. Obchodník odporúča spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, digitálne plnenie alebo službu od kúpy ktorej odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Obchodníkovi z odstupujúcej zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu na ním uvedené číslo účtu. V opačnom prípade Obchodník vráti spotrebiteľovi platbu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.
  6. Obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
  7. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od zmluvy ako dobierka nebudú zo strany Obchodníka prevzaté. Spotrebiteľom je odporúčané zasielať zásielky doporučene.
  8. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak je spotrebiteľ v omeškaní so zaplatením ceny a pokiaľ spotrebiteľ nezaplatí dohodnutú cenu ani v dodatočnej lehote, ktorá mu bola písomne stanovená.                                                                                                                                                                                                                       Osobitosti odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu v prípade zmluvy o poskytnutí služby
  9. Obchodník informuje spotrebiteľa, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, ak: a) došlo k úplnému poskytnutiu služby a b) poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  10. Spotrebiteľ udeľuje výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  11. Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol poučený o právnych následkoch udelenia výslovného súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, to je, že po úplnom vykonaní služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách, je povinný uhradiť Obchodníkovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.                                                                                                                                Osobitosti odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu v prípade zmluvy, predmetom ktorej je digitálny obsah
  12. Obchodník informuje spotrebiteľa, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak: a) dodávanie digitálneho obsahu začalo a b) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy obsahujúcim potvrdenie o výslovnom súhlase spotrebiteľa so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  13. Spotrebiteľ udeľuje výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  14. Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol poučený o právnych následkoch udelenia výslovného súhlasu so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, to je, že po úplnom dodaní digitálneho obsahu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

VII. Zodpovednosť Obchodníka za vady digitálneho obsahu

  1. Digitálny obsah musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami.
  2. Digitálny obsah je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: a) je vhodný na účely, na ktoré sa digitálny obsah rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, b) zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho obsahu, ktorý obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy, c) je dodaný s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, d) je dodaný v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility, prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálny obsah rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho obsahu a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii digitálneho obsahu alebo na jeho označení.
  3. Obchodník dodá digitálny obsah v najnovšej verzii, ktorá je dostupná v čase uzavretia zmluvy.
  4. Digitálny obsah má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku alebo ak jeho užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
  5. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálny obsah v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálny obsah, ktorý sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
  6. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
  7. Ak obchodník odmieta zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi.
  8. Ak sa do uplynutia jedného roka po dodaní digitálneho obsahu, ktorý sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, prejaví vada, obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah v čase dodania túto vadu nemal.
  9. Obchodník nenesie dôkazné bremeno, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu, ak s nimi obchodník oboznámil spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy.
  10. Spotrebiteľ poskytne obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod vady digitálneho obsahu je v digitálnom prostredí spotrebiteľa. Povinná súčinnosť spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú spotrebiteľa. Ak obchodník pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámi spotrebiteľa o povinnosti poskytnúť súčinnosť a spotrebiteľ súčinnosť neposkytne, musí spotrebiteľ na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady preukázať, že digitálny obsah mal vadu v čase dodania, ak ide o digitálny obsah, ktorý sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, alebo v dohodnutej dobe, ak ide o digitálny obsah, ktorý sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby.
  11. Ak obchodník zodpovedá za vadu digitálneho obsahu, spotrebiteľ má voči nemu právo na: a) odstránenie vady, b) primeranú zľavu z ceny, c) odstúpenie od zmluvy
  12. Obchodník odstráni vadu digitálneho obsahu v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občiansky zákonník) po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu digitálneho obsah a účel, na ktorý spotrebiteľ digitálny obsah požadoval.
  13. Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal digitálny obsah bez vady a na závažnosť vady.
  14. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa digitálny obsah dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak: a) odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo obchodníkovi neprimerané náklady, b) obchodník neodstránil vadu podľa bodu 12 tohto článku, c) digitálny obsah má rovnakú vadu napriek snahe obchodníka vadu odstrániť, d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo spotrebiteľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
  15. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty digitálneho obsahu a hodnoty, ktorú by digitálny obsah mal, ak by bolo bez vád.
  16. Obchodník vyplatí spotrebiteľovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva spotrebiteľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
  17. Ak sa digitálny obsah dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada digitálneho obsahu zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
  18. Vadu môže Kupujúci vytknúť písomne, na elektronickej adrese Obchodníka alebo prostredníctvom listu doručeného na adresu miesta podnikania Obchodníka, pokiaľ sa nedohodli inak.

VIII. Zodpovednosť Obchodníka za vady služby

  1. Obchodník je povinný poskytnúť službu v súlade s uzavretou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, rozsahu, množstve a bez vád (faktických, právnych).
  2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má služba pri jej poskytnutí Kupujúcemu. Obchodník zodpovedá tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po poskytnutí služby v záručnej dobe (záruka).
  3. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa poskytnutia služby Kupujúcemu.
  4. Obchodník zodpovedá za: a) rozsah poskytnutej služby, b) kvalitu poskytnutej služby, c) správnosť poskytnutej služby, d) včasnosť poskytnutej služby, e) správnosť ceny za službu.
  5. Obchodník nezodpovedá za vady služby spôsobené: a) charakterom služby, b) cudzími látkami a tekutinami vniknutými do informačných technológií potrebných na riadne poskytnutie služby na strane Kupujúceho, c) neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, atď.),
  6. Spotrebiteľ má právo na spotrebiteľskú záruku počas trvania Zmluvy o poskytnutí služby.
  7. Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb., odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady.
  8. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu.
  9. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb., nevzťahuje.
  10. Ak pred odoslaním objednávky Kupujúceho, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
  11. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady nápravou služby, poskytnutím primeranej zľavy z ceny služby alebo poskytnutím náhradnej služby. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak odstránenie vady nie je možné. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala služba bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
  12. Ak je možné odstránenie vady, Obchodník odstráni vadu v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb.) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu služby a účel, na ktorý bola poskytnutá.
  13. Ak spočíva vybavenie reklamácie v poskytnutí náhradnej služby, Obchodník náhradnú službu poskytne na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, aký bol dojednaný v Zmluve, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  14. Ak spočíva vybavenie reklamácie v poskytnutí zľavy z ceny za službu, Obchodník vráti cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
  15. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy podľa tohto článku VOP, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
  16. Ak sa zmluva týka viacerých služieb, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej službe. Vo vzťahu k ostatným môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem na poskytnutí týchto služieb bez riadneho poskytnutia vadnej služby.

IX. Alternatívne riešenie sporov

  1. V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

X. Záverečné ustanovenia

  1. Akékoľvek zmeny alebo dodatky zmlúv uzatváraných podľa týchto VOP sú možné len po predchádzajúcej písomnej a vzájomnej dohode Obchodníka a Kupujúceho.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo v prípade maloletých Kupujúcich odmietnuť návrh na uzavretie zmluvy v prípade, ak takýto Kupujúci nepredloží informovaný súhlas svojho zákonného zástupcu, ktorý je dostupný v online rozhraní Obchodníka.
  3. Obchodník odporúča pred odoslaním objednávky využiť možnosť bezplatnej konzultácie, ktorú ponúka vo svojom online rozhraní, v trvaní do 20 minút.
  4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) so spotrebiteľmi, t. j. fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahuje okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  5. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  6. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v online rozhraní Obchodníka dňa 14.10.2024.

KONTAKT

Centrum kariéry - Mgr. Anita Čoltková

info@centrumkariery.sk

karierovykouc@gmail.com


Google Meet a Zoom

Facebook

Cenník od 1.5.2025